عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به کنار گذاشته شدن شرکت ضحی کیش از جمع پیمانکاران VOIP به دلیل بدهی گفت: شرکت ضحی کیش 11 میلیارد تومان به شرکت ارتباطات زیرساخت بدهکار است و به همین دلیل لینک های ارتباطی این شرکت قطع شده است.
وایمکس نیوز - احمد پورنگ نیا در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد آخرین وضعیت پیمانکاران تلفن اینترنتی که از طریق شبکه مداری(TDM) نسبت به تبادل ترافیک مکالمات بین الملل اقدام می کردند، گفت: سه شرکت در این زمینه با شرکت ارتباطات زیرساخت قرارداد منعقد کرده بودند که شرکت ضحی کیش به دلیل بدهی از جمع این پیمانکاران کنار گذاشته شد و دو شرکت تراشه سبز و پیشگامان نیز تا اول مهرماه قراردادشان به پایان می رسد.
وی با تاکید بر اینکه قرارداد این پیمانکاران قابل تمدید نیست و زیرساخت برنامه ای برای تمدید آن ندارد، گفت: طبق برنامه های در نظر گرفته شده قرار است ترافیک مکالمات بین الملل در بخش اورجینیشن از سوی دو تعاونی تفتان و تلفا مبادله شود و در بخش ترمینیشن نیز مناقصه ای برای انتخاب پیمانکار برگزار شده است. در همین حال بخش TDM را شرکت ارتباطات زیرساخت انجام خواهد داد و به این ترتیب نیازی به تمدید قرارداد این پیمانکاران وجود نخواهد داشت.
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه قطع سرویس ضحی کیش به دلیل بدهی 11 میلیارد تومانی اش به شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفته است، در مورد مشکل این شرکت با شرکت مخابرات تهران برای سرویس دهی تلفن ثابت نیز گفت: ما اطلاعی از این شرکت و وضعیت آن نداریم و آنچه که مربوط به زیرساخت است این است که جلوی سرویس دهی این شرکت به دلیل بدهی اش را گرفته است.
به گزارش وایمکس نیوز ارایه خدمات تلفن اینترنتی موسوم به VOIP از ابتدای سال 88 و از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت با هدف ساماندهی به بازار ترافیک مکالمات بین الملل خارج به داخل و بالعکس به سه پیمانکار داخلی پیشگامان کویر یزد، ضحی کیش و تراشه سبز سپرده شد که در آن زمان این موضوع نارضایتی 114 شرکت فعال در این حوزه را به همراه داشت.
شرکت ارتباطات زیرساخت در سال 89 بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون دقیقه ارتباطات بین الملل را برقرار کرد که بیش از 70 درصد این میزان ارتباط برابر یک میلیارد و 700 میلیون دقیقه مکالمه، از طریق شبکه مداری (TDM) و 30 درصد دیگر از طریق شبکه بسته ای (VOIP) برقرار شد.